120 påmeldt til årets Gulltusjen

120 påmeldt til årets Gulltusjen

Totalt 120 deltakere er nå klare for Gulltusjen. Konkurransen går av stabelen på Westerdals Oslo ACT onsdag 26. april.
Ved hjelp av blokk og tusj skal unge kreative under 30 år kjempe om heder og ære. Det er avisannonsen som står i fokus.

TusjlogoI konkurransen får teamene i oppgave å skissere en avisannonse for ett gitt produkt i løpet av seks timer, kun ved hjelp av papir og tusj. Vinneren er teamet som kommer opp med den beste ideen.

Amedia Marked er arrangør av konkurransen for tredje året på rad, i samarbeid med Norges Cannes Lions-representant CAPA Kinoreklame og Westerdals.

Den beste ideen vinner!

Er vinnerteamet studenter premieres de med en pengepremie på 20 000 kroner. Dersom vinnerteamet jobber i et reklamebyrå premieres de med en reise til Cannes i juni, der de får representere Norge i Young Lions Print Competition.

- Amedia Marked har det største nettverket av aviser her til lands. For oss er det viktig at yngre kreatører blir bevisste på avis som mediekanal, hvilke muligheter som foreligger og ikke minst hvilken effekt bruk av print som mediekanal gir. Med en konkurranse som Gulltusjen setter vi nettopp papirannonsen i fokus, sier salgssjef i Amedia Marked, Vegard Kvalvaag.

- Print som mediekanal er fremdeles en stor og viktig kanal for svært mange annonsører og den kommer også til å være viktig i årene fremover, sier Kvalvaag.

Nå er det klart at totalt 120 deltakere stiller i konkurransen som arrangeres 26. april. Det er deltakere fra de fleste av de største reklamebyråene her til lands, samt studenter fra blant annet Westerdals, Høyskolen Kristiania, Emergence School of Leadership med flere.

Dette er årets jury: Knut Røse, Client service director i Empefire, Mari Engen, Account Manager i SMFB, Tor Martin Bøe, AD i Knowit og Vegard Kvalvaag, salgssjef i Amedia Marked.

Foto: Juryleder og salgssjef i Amedia Marked, Vegard Kvalvaag.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt kommunikasjonsansvarlig Anette Færevik Gulbrandsen i Amedia Salg og Marked AS på mobil 958 46 003 og/eller anette.gulbrandsen@amedia.no