Amedia rekrutterer to nye ledere

Amedia rekrutterer to nye ledere

Amedia Salg og Marked har ansatt to nye ledere. Therese Eriksson blir salgssjef for strategisk kundeteam, mens Kathrine Saastad blir leder for digitale kjøp.

Amedia fortsetter å rekruttere nye ledere innen salg og marked, og ikke minst i forbindelse med sin satsing på programmatisk reklamesalg på Google-plattformen. Nå er to nye ledere Amedia-klare.

Therese Eriksson starter i Amedia 1. september. Hun kommer sist fra stillingen som salgssjef i Eniro. Eriksson har erfaring fra blant annet Aftenposten og Edda Media. Hun har utdannelse fra BI og Høgskolen i Buskerud og Vestfold. Eriksson skal rapportere til konserndirektør Victoria C. Schultz hos Amedia Salg og Marked.

- Therese blir en fin forsterkning på Amedia-laget. Vi er fornøyde med å ha sikret oss henne i våre rekker, sier konserndirektør Victoria C. Schultz.

- Det var enkelt for meg å takke ja til denne jobben, og jeg gleder meg stort til å ta fatt på nye oppgaver i Amedia. Jeg ser virkelig frem til å få jobbe med Amedias strategiske kunder samt å få være en del av reisen på deres satsing innen programmatisk annonsesalg, sier Therese Eriksson.

Kathrine Saastad blir leder for digitale kjøp og starter 1. november. Saastad kommer sist fra stillingen som programmatic operation manager hos Schibsted Media Group med hovedprioritet å etablere den programmatiske satsningen for Schibsted. Hun har lengre erfaring fra Schibsted Media Group i tillegg til FINN.no og Mediehuset Nettavisen. Av utdanning har hun en bachelor i internasjonal markedsføring og relasjonsledelse fra BI. Saastad skal rapportere til Karl Espen Iversen som leder Amedias programmatiske reklamesalg.

- Kathrine blir en viktig bidragsyter til den videre utviklingen av Amedias digitale posisjon. Vi er svært fornøyde med å få Kathrine på laget, sier Karl Espen Iversen. Totalt har Amedia en gruppe på 20 personer som skal sikre gode kampanjeleveranser til kundene, lokalt og nasjonalt.

- Den programmatiske kaken/omsetningen når ikke sitt fulle potensiale så lenge programmatisk kun er forbeholdt de med tilgang på teknologien. Det å etablere «programmatisk til folket» for Amedia gleder jeg meg stort til å sette i gang med, sier Saastad.

Amedia Salg og Marked representerer over 100 aviser i papir og nettutgaver og når over 2 millioner lesere hver dag. I tillegg har Amedia 825 000 totalt antall registrerte aID-brukere. Av disse er 530 000 aktive brukere.

- Vi har vært igjennom en lærerik og viktig periode gjennom vår overgang til Google-plattformen for digitalt annonsesalg. Det har vært krevende, men nyttig og energigivende, sier Victoria C. Schultz.

For mer informasjon. Kontakt konserndirektør Victoria C. Schultz i Amedia Salg og Marked på mobil 94 81 33 52 og/eller mail victoria.schultz@amedia.no

 

Bilde : Kathrine Saastad (f.v) og Therese Eriksson.