Amedia tar native-annonsering til nye høyder

Amedia tar native-annonsering til nye høyder

mandag, 18 juli 2016

Amedia har det siste halvåret fått på plass regionale prosjektledere som skal jobbe med innholdsmarkedsføring. Nå styrkes det kreative teamet ytterligere.

I disse dager ansettes en kreativ produsent, som skal være med å videreutvikle nye produkter og konsepter i mediekonsernet. Fra oppstarten med Amedia Native og digitale inntekter (ANDI) april 2015, har det skjedd betydelig endringer både i omsetning og antall innholdsprodusenter. I tillegg ble avdelingen 1. juni en del av Amedia Salg og marked.

- Det er utrolig gøy at vi bare på ett år har nærmet oss femti lokalaviser som ønsker å benytte seg av denne formen for merkevarebyggende annonsering. Samtidig har vi fått på plass regionale avdelinger, slik at vi er rustet til å tilby kundene våre enda mer skreddersydde native-løsninger, forteller Vibeke C. Christiansen, kommersiell innholdssjef.

Med kunnskapen mediekonsernet innehar i forhold til lokal tilpasning og målgrupper, kan Amedias innholdsprodusenter tilby en oppmerksomhet på lik linje som redaksjonelle artikler, tydelig merket med «annonse».

- Her er det plass til alle bransjer som har spennende historier å fortelle til leserne våre. Kunden kjenner sin bedrift og produkt, mens vi kjenner våre lesere, forteller Christiansen, og legger til:

- Vi er verdensmestere i lokal historiefortelling. Det skal både kunder og lesere nyte godt av.

Lokal innholdsmarkedsføring er også et av satsningsområdene til konserndirektør Victoria C. Evelyn Schultz.

- Kundene ønsker uten tvil denne formen for annonsering. Sammenlignet med i fjor har vi vokst med stor fart i nye inntekter på dette området og vi opplever at veksten bare fortsetter, forklarer konserndirektøren.

Med et sentralt fagmiljø i Oslo og de regionale innholdsmarkedsføringsavdelingene skal mediekonsernet sikre enda bedre løsninger for Amedias annonsører – det være seg native-artikler på print eller digitalt.

De regionale native-ansvarlige er Rikke Monsen (Østfold/Follo), Marielle Eriksen (Narvik), Gunnar Bækkevold (Vestfold/Buskerud/Telemark), Rune Johansen (Bergen/Nord-Hordaland) og Sara Gorgij (Romerike/Innlandet), foruten NordlysLab i Tromsø. Jonas Lisether er videoprodusent i Oslo-teamet.

Foto: Victoria C. Evelyn Schultz og Amedia satser på innholdsmarkedsføring både sentralt og regionalt.