Findriv vant «Tett På» for tredje kvartal med Volvo-annonser

    Publisert: 04. november 2016

    Findriv vant Amedia Markeds reklamekonkurranse «Tett På» for tredje kvartal 2016. Byrået vant med en reklamekampanje for Frydenbø og Volvo.

    Findriv vant Amedia Markeds reklamekonkurranse «Tett På» for tredje kvartal 2016. Byrået vant med en reklamekampanje for Frydenbø og Volvo.

    «Tett På» er en konkurranse som kårer den beste reklamen i Amedia Markeds lokale medier. Hvert kvartal kåres en vinner – i tillegg kåres en totalvinner ved årets slutt.

    I forbindelse med Volvo sitt 70-årsjubileum i Sogn og Fjordane, fikk Findriv forespørsel om å utarbeide en kampanje for Frydenbø avdeling Sogn og Fjordane. Frydenbø ønsket å skape en personlig kampanje med nærhet til Sogn og Fjordane, synliggjøre rollen Volvo har hatt i fylket i 70 år, og hvilken posisjon de selv har hatt og har. De ønsket også at leseren skulle få en sterkere tilknytning til Volvo og besøke forhandler.

    I juryens begrunnelse står det følgende: "Volvo forteller sin 70 år gamle lokalhistorie fra Sogn og Fjordane, fordelt på 5 oppslag. Fine bilder, lærerikt og det at kampanjen er som skapt for lokalavis, er grunnen til at den vinner Tett På i tredje kvartal".

    AnnonserFindriv presenterte en idé om å iscenesette fem tidsepoker fra Volvo sin historie i form av en bildeserie. Bildeserien skulle inneholde en tidsriktig bil sammen med mennesker i tidsriktige klær. Historien skulle fortelles gjennom tilhørende tekst som tok for seg Volvo sin generelle historie og Volvo sin historie i Sogn og Fjordane. Den skulle også ta for seg sosiale og kulturelle aspekter ved familiens forhold til bil i aktuell tidsepoke.

    For å gi bildene et personlig uttrykk og skape tilhørighet til leserne, stilte daglig leder i Frydenbø, Lars Endre Gimmestad, sammen med familien som modeller. Location var et landemerke på Sandane, ”Gloppebua”, der hele historien startet.

    - Det har vore ei sann glede å få jobbe med denne kampanjen, sier Kristine Slettehaug i Findriv. Volvo har ei interessant historie i Sogn og Fjordane, som fortente å komme fram i lyset. Det at Frydenbø var så positive og hjelpsame undervegs, bidrog til at vi fekk det personlege uttrykket vi var ute etter. Ei utmerking for arbeidet er sjølvsagt stor stas, forteller Slettehaug.

    Kampanjen er annonsert hos Firda, Firdaposten og Sogn Avis hver lørdag i juli over fem oppslag.

    VinnerteametBak vinnerkampanjen fra tredje kvartal i år sto følgende team: Tekstforfattar Kristine Slettehaug, grafisk design Ivar Høyvik og fotograf Espen Nyttingnes i Rakkar film og foto.

    I kriteriene til prisen står det blant annet at bidragene skal være lokalt forankret og godt fortalt til lokalsamfunnet. Konkurransen er åpen for kampanjer i hele Amedia Markeds produktspekter. Reklamebyråer, kreatører og kreative team har anledning til å delta.

    I juryen sitter juryleder Magnus Høgberg Hansen fra Anorak, Christian Bråthen-Nordland fra S & B-N, Sveinung Arnestad fra SMFB og Marie Sundling fra Amedia Marked.

    Årets vinnerteam blir premiert med en tur til New York og ad: tech-konferansen i 2017. Vinneren offentliggjøres på Gullblyanten 2017.

     

    Bilde: Vinnerteamet: Tekstforfattar Kristine Slettehaug (f.v.), grafisk design Ivar Høyvik og fotograf Espen Nyttingnes i Rakkar film og foto.
    Bilde: Annonser fra kampanjen

    For mer informasjon, kontakt kommunikasjonsansvarlig Anette F. Gulbrandsen i Amedia Marked på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller mobil 958 46 003 og/eller jurymedlem Marie Sundling som er leder for strategi og kommunikasjon hos Amedia Marked på mail Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller mobil 995 43 151.

    Design og utvikling av Bonefish.no