Geelmuyden Kiese vant «Tett På»

Geelmuyden Kiese vant «Tett På»

Annonse SDNBGeelmuyden Kiese vant Amedia Markeds reklamekonkurranse «Tett På» for 2. tertial 2017. Byrået vant med en reklamekampanje for Sparebankstiftelsen DNB.

«Tett På» er en konkurranse som kårer den beste reklamen i Amedia Markeds lokale medier. Hvert tertial kåres en vinner – i tillegg kåres en totalvinner ved årets slutt.

Sparebankstiftelsen DNB er en uavhengig stiftelse som gir bidrag til allmennyttige formål. Formålet med kampanjen var å inspirere til flere søknader fra lokalsamfunn i Østfold.

- I kampanjen ønsket vi og Sparebankstiftelsen DNB å inspirere gjennom å vise frem flotte, lokale prosjekter som har fått midler tidligere, sier Lena Ryde Nord, prosjektleder i Geelmuyden Kiese.

- Vi ville få frem hva prosjektene betyr for lokalsamfunnet og alle som får glede av dem. Da ble også lokalaviser en naturlig kanal å velge, forteller Hanna Rolland Sverdrup og Mads Bergstrøm, kreatører i Geelmuyden Kiese.

For å forankre historiefortellingen lokalt i Østfold tok byrået utgangspunkt i to virkelige, lokale prosjekter i Trøgstad og Fredrikstad. De ville ikke bare fortelle om tiltaket som er støttet, men vise gleden og fellesskapet tiltaket har skapt. En søknad om materialer til en badebrygge har blitt til en populær samlingsplass for lek og moro, og en søknad om nye instrumenter har blitt til et band hvor lokal ungdom får oppleve å mestre noe helt nytt.

- Vi er opptatt av å vise frem resultatet av de fantastiske prosjektene som realiseres av frivillige rundt omkring i lokalmiljøene. Håpet er at de skal inspirere andre også til å søke oss om støtte, og sette i gang, sier Marit Fagnastøl, kommunikasjonssjef i Sparebankstiftelsen DNB.
I juryens begrunnelse står det følgende: «Sparebankstiftelsen DNB viser prosjekter de har gjennomført på en enkel og effektiv måte. En fin måte å bruke lokalavis på. Gratulerer».

- Vi er veldig fornøyde med kampanjen, og ser at lokal forankring gir mye engasjement. Og så er det veldig kjekt å vinne «Tett På», sier Lena Ryde Nord.

Vinnerkampanjen ble publisert i Fredriksstad Blad og Smaalenenes Avis.

Bak vinnerkampanjen fra første tertial sto følgende team: Hanna Rolland Sverdrup og Mads Bergstrøm (kreativt team), Christine Innstrand (Performance Manager), Lena Ryde Nord (prosjektleder), Vetle Majgren Uthaug (grafisk designer) og Hans Geelmuyden (senior partner og sjef i GK).

I kriteriene til prisen står det blant annet at bidragene skal være lokalt forankret og godt fortalt til lokalsamfunnet. Konkurransen er åpen for kampanjer både på print og digitalt, og reklamebyråer, kreatører og kreative team har anledning til å delta.

I juryen sitter juryleder Magnus Høgberg Hansen fra Anorak, Christian Bråthen-Nordland fra S & B-N, Pia Ølstad fra SMFB og Vegard Kvalvaag fra Amedia Marked.

Årets vinnerteam blir premiert med en tur til New York og ad:tech-konferansen i 2018. Vinneren offentliggjøres på Gullblyanten 2018.

 

Bilde: Deler av vinnerteamet. Christine Innstrand (f.v.), Hanna Rolland Sverdrup og Lena Ryde Nord.
Bilde: En av annonsene fra kampanjen

 For mer informasjon, kontakt kommunikasjonsansvarlig Anette F. Gulbrandsen i Amedia Marked på anette.gulbrandsen@amedia.no eller mobil 958 46 003.