Krysspress vant «Tett På»

Krysspress vant «Tett På»

Reklamebyrået Krysspress gikk helt til topps i Amedia Markeds reklamekonkurranse «Tett På» for 1. kvartal 2016. Byrået vant med en reklamekampanje for VENN AS – «Vi som elsker Nord-Norge».

«Tett På» er en konkurranse som kårer den beste reklamen i Amedia Markeds lokale medier. Hvert kvartal kåres en vinner – i tillegg kåres en totalvinner ved årets slutt.

-«Vi som elsker Nord-Norge» er en kampanje som skal pågå i fem år, og som skal øke lokal lønnsomhet gjennom å oppfordre forbrukere i regionen om å handle lokalt, forteller Skjalg Andreassen i Krysspress. Aktører av ulik størrelse og fra svært ulike bransjer har gått sammen om samme forpliktelser, samme mål og samme budskap. I tillegg til å fokusere på enkeltmennesker skal kampanjen også bygge kjennskap til regionen – og lokal stolthet, sier Andreassen.

ishavskraftI juryens begrunnelse står det følgende: «Venn AS vil få Nord-Norge til å handle lokalt. Og ved å trekke frem utvalgte lokale leverandører, greier de å lage en kampanje som føles fin, varm og ekte. Dette tror vi funker bra. Gratulerer med kvartalets beste lokale jobb».

VENN AS er annonsør bak kampanjen, men for hver enkelt annonse er det avsenderbedriften som er betalende kunde. Foreløpig er det produsert 12 annonser (dobbeltsider), og seks av disse har vært publisert.

Avisannonsene innleder kampanjen, men samtidig produseres reportasjer og videoreportasjer som publiseres på egne plattformer – og som i tillegg til andre markedsaktiviteter skal promoteres digitalt.

Vinnerannonsen/annonsene stod på trykk i Finnmarken, Finnmark Dagblad, Nordlys, Nye Troms, Hålogalands Avis, Fremover, Bladet Vesterålen, Lofotposten, Lofot-Tidende Avisa Nordland, Rana Blad, Helgelendingen og Helgelands Blad.

Bak vinnerkampanjen fra første kvartal i år sto følgende team: Skjalg Andreassen (tekstforfatter) Sigurd Illguth Kvamme (designer), Rune Stoltz Bertinussen (fotograf) og Thale Skogstad (researcher). I tillegg var det flere andre involverte, ikke minst fra de forskjellige deltakerbedriftene.

I kriteriene til prisen står det blant annet at bidragene skal være lokalt forankret og godt fortalt til lokalsamfunnet. Konkurransen er åpen for kampanjer både på print og digitalt, og reklamebyråer, kreatører og kreative team har anledning til å delta.

I juryen sitter juryleder Magnus Høgberg Hansen fra Anorak, Christian Bråthen-Nordland fra S & B-N, Sveinung Arnestad fra SMFB og Marie Sundling fra Amedia Marked.

Årets vinnerteam blir premiert med en tur til New York og ad: tech-konferansen i 2017. Vinneren offentliggjøres på Gullblyanten 2017.

Foto: Deler av vinnerteamet. Sigurd Kvamme (f.v.), Rune Stoltz Bertinussen og Skjalg Andreassen.
Foto: En av annonsene fra kampanjen "Vi som elsker Nord-Norge».

For mer informasjon, kontakt kommunikasjonsansvarlig Anette F. Gulbrandsen i Amedia Marked på anette.gulbrandsen@amedia.no eller mobil 958 46 003 og/eller jurymedlem Marie Sundling som er leder for produkt, marked og analyse hos Amedia Marked på mail marie.sundling@amedia.no eller mobil 995 43 151.