Ny SMFB-seier i «Tett på»

Publisert: 30. oktober 2015

Reklamebyrået SMFB vant Amedia Markeds reklamekonkurranse «Tett på» for 3. kvartal 2015. SMFB gikk også til topps i «Tett på» for andre kvartal i år. Da med kampanjer for IKEA. I tredje kvartal vant SMFB med en kampanje for kunden Mondelez og Freia Melkesjokolade.

KuerskyKampanjen med Freia Melkesjokolade var lagt opp som en konkurranse hvor man måtte svare riktig på samtlige 10 spørsmål. Kampanje-konkurransen var lokalt forankret for å skape lokalt engasjement. Annonsøren ønsket å være tett på de lokale stedene og satset stort på lokale nettsteder for å engasjere målgruppen.

Kampanjeperioden for vinner-kampanjen i 3. kvartal var lagt til perioden fra 15. september til 22. november. Rundt 100 lokalaviser på nett over hele landet ble benyttet i kampanjen.

-Vi ville befeste Freia Melkesjokolade som et lite stykke Norge gjennom det lokale, fordi det ofte representerer et stykke Norge for nærmiljøet. Vi er veldig fornøyde med resultatet – og ikke minst hyggelig at «Tett på» er av samme oppfatning, sier Carl-Erik Conforto, som jobbet kreativt med kampanjen.

I «Tett på» -juryen sitter følgende: Juryleder Magnus Høgberg Hansen (kreatør og partner i Anorak), Christian Bråthen-Nordland (partner og kreativ leder i S&B-N), Sveinung Arnestad (Creative i SMFB) og Marie Sundling leder for produkt, marked og analyse hos Amedia Marked.

-SMFB leverer svært godt med lokalt forankret reklame nok en gang. Gjennom gode og kreative løsninger skapte byrået og annonsøren stort engasjement i vårt langstrakte land, sier jurymedlem Marie Sundling i Amedia Marked.

Bak Freia-kampanjen sto følgende: Carl-Erik Conforto og Stig Bjølbakk (kreativt team), Beathe Stangeland Eide (konsulent), Vibeke Wiedswang (prosjektleder), Christoffer Lorang Dahl (digital konsulent), Sondre Hårstad og Magnus Snickars (grafisk design), Magnus Snickars Teamet(Motion Graphics), Lauriane Dutruel og Nina Skotte (kundeansvarlig), Trond Bredesen (illustratør, Illustratørene), SMFB Engine (community management), SMFB Factory(produksjon bannerkampanje), Unfold (produksjon kampanjeside) og Vizeum (mediebyrå).

I jurybegrunnelsen står det følgende: «Freia Melkesjokolade gjemmer i denne kampanjen sine ikoniske kuer rundt om i landet. Så bruker de landemerker fra nord til sør i landet for å engasjere og tilpasse de lokale budskapene og motivene for maksimal effekt. Resultatet er et nasjonalt engasjement gjennom lokale medievalg».

«Tett på» er en konkurranse som kårer den beste reklamen i Amedia Markeds lokale medier. Det kåres en vinner hvert kvartal. Den beste av disse offentliggjøres som 2015-vinner under Gullblyanten og vinner en tur til New York.

Prøv deg gjerne i konkurransen her: www.freiamelkesjokolade.no

Bilde: Deler av vinner-teamet. Øverst til venstre Stig Bjølbakk og Vibeke Wiedswang. Nederst til venstre Beathe Stangeland Eide og Carl-Erik Conforto.

Se også freiamelkesjokolade.no og amediamarked.no/tett-pa

 

For mer informasjon, kontakt kommunikasjonsansvarlig Anette F. Gulbrandsen i Amedia Marked på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller mobil 958 46 003 og/eller jurymedlem Marie Sundling som er leder for produkt, marked og analyse hos Amedia Marked på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller mobil 995 43 151.

Design og utvikling av Bonefish.no