SMFB og Freia vant «Tett på» 2017

SMFB og Freia vant «Tett på» 2017

AnnonseReklamebyrået SMFB gikk helt til topps i Amedia Salg og Markeds reklamekonkurranse «Tett på» 2017 for sin heltestatus-kampanje for Freia. Prisen ble utdelt under fredagens Gullblyanten i regi av Kreativt Forum.

«Tett på» kårer den beste reklamen i Amedia Salg og Markeds lokale medier, både på papir og digitalt. SMFBs kampanje for Freia ble vinneren av «Tett på» i fjorårets tredje og siste tertial. Totalt tre tertial-vinnere konkurrerte om prisen i selve finalen.

I 2016 var det byrået Whitefox og Coop Nordland som vant Amedias reklamekonkurranse «Tett På». Da med kampanjen «Coop Nordland 100 år».
I hvert tertial 2017 er det blitt kåret en vinner – og tre tertialvinnere konkurrerte om topplassen i «Tett På» hvor premien er en tur for tre personer til ad:tech-konferansen som går av stabelen høsten 2018 i New York.

De tre som konkurrerte om topplasseringen var følgende; Schjærven Pilot med «Kjærlighetsforsikring» for Eika Gruppen i første tertial, Geelmuyden Kiese for en kampanje for Sparebankstiftelsen DNB i andre tertial og vinnerkampanjen fra SMFB i det siste tertialet i 2017.

- Tre sterke finalekandidater og en svært så god vinner av «Tett på» 2017. Og ikke minst et morsomt konsept ved å snu ting på hodet. Her reklamerte man ikke for en premie som skulle gå til seg selv da selve premien skulle gå til noen helt andre et annet sted i landet, sier salgsdirektør og jurymedlem Vegard Kvalvaag i Amedia.

Amedia Salg og Marked ønsker med «Tett på» å inspirere til kreativitet på de lokale flatene.

- Og det manglet ikke på kreativitet hos vinneren fra SMFB med Freia som kunde. Kreativt tenkt – og flott gjennomført via mange lokale medier, sier salgsdirektør Vegard Kvalvaag i Amedia.

Bak vinnerkampanjen fra SMFB sto følgende team: Per Erik Jarl (Kreatør), Christian Hygen (Kreatør), Vibeke Wiedswang (Prosjektleder), Torstein Drogseth (Konsulent), Lars Istre (Konsulent), Christopher Lorang Dahl (Digital produsent), Magnus Snickars (Grafisk design), Sverrir Brynjolfsson (Video artist), Mia Jacobsen (Prosjektleder SMFB Engine), Line Smedstad (Innholdsprodusent SMFB Engine), Jens Bull (Produsent Mexiko Media) og Margret Bergheim (Regissør Mexiko Media).

I juryens begrunnelse står det blant annet følgende: «Annonsøren som var tettest på i år er ikke den typiske lokalannonsøren. Det er en stor aktør som leverer høyinteresse-produkter. Annonsøren heter Freia, og i tredje tertial fristet de forbrukere i hele landet til å bli lokale helter ved å kjøpe sjokolade. Det å kunne få en nasjonal kampanje til å føles lokal er fint og føles nytt. SMFB og Freia er årets helter i Amedia.»

Juryen har bestått av følgende personer: Vegard Kvalvaag fra Amedia Marked, Christian Bråthen-Nordland i S&B-N, Pia Ølstad fra SMFB samt juryleder Magnus Høgberg Hansen fra Anorak. Ølstad sto over juryeringen av SMFB, på grunn av inhabilitet.

For mer informasjon, kontakt kommunikasjonsansvarlig Anette F. Gulbrandsen i Amedia Salg og Marked på anette.gulbrandsen@amedia.no eller mobil 958 46 003.

Bilde: Deler av vinnerteamet. Per Erik Jarl (foran fra venstre), Christian Hygen, Vibeke Wiedswang og Torstein Drogseth.

Bilde: En av annonsene fra kampanjen

Video: Casefilm