Vil du jobbe med å etablere programmatiske kjøp i Amedia?

Vår nye satsning innenfor programmatisk, Digitale Kjøp, trenger en kompetent selger til å etablere, følge opp og utvikle satsingen lokalt og nasjonalt.

Overordnet målsetting og resultatkrav

  • Utvikle og forbedre Amedias digitale reklameprodukter
  • Bidra til å posisjonere og styrke lokalavis på digitale plattformer i reklamemarkedet
  • Styrke våre relasjoner og vårt samarbeid med annonsører
  • Spesialist på programmatisk salg av målgrupper på hele varelageret nasjonalt og lokalt
  • Spesialist på programmatisk salg av utvidede dekningskampanjer nasjonalt og lokalt

Organisatorisk plassering/rapportering: Stillingen rapporterer til Leder digitale kjøp

Ansvar og hovedoppgaver

  • Hovedansvarsområde er å etablere, følge opp og utvikle salg av Digitale Kjøp nasjonalt og lokalt
  • Bidra til at Amedia kapitaliserer på egne brukerdata, og økt salg gjennom større dekningskampanjer i kundens nedslagsfelt på internt og eksternt varelager
  • Budsjett- og resultatansvar for egen portefølje i det nasjonale og lokale markedet
  • Delansvarlig for forhandlinger med de av konsernets største annonsører som hører inn under gjeldende portefølje, i tett dialog med nærmeste leder
  • Oppfølging av kunder direkte i gjeldende portefølje, samt prospektering av nye kunder
  • Bistå regionene i forbindelse med salg av Digitale Kjøps kampanjer
  • Sikre eget kompetansenivå som tilfredsstiller de krav markedet stiller
  • Bistå i å videreutvikle selskapets salgsstrategi, metodikk og policy. Herunder sikre at vi lever opp til den profesjonalitet som forventes av alle våre medarbeidere

Ønskede kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning på bachelornivå eller tilsvarende innenfor relevant fagområde
  • Forståelse for fagområdet og dets rolle i mediemarkedet
  • Betydelig kompetanse innen digitale medieprodukter og programmatisk
  • Være fremtidsrettet, se nye muligheter og løsninger
  • Salgserfaring innen digitale medier
  • Inngående kjennskap til selskapets policy for prising og rabatter
  • Selvstendig, resultatorientert, strukturert og teamorientert

Personlige egenskaper

  • Strukturert arbeidsform og høy gjennomføringsevne
  • Resultatorientert
  • Evne å skape gode samarbeidsrelasjoner på alle nivåer
  • Gode kommunikasjonsegenskaper
  • Systematisk og analytisk
  • Løsningsorientert og proaktiv
  • Du kjenner deg igjen i våre verdier: Solid, Tilstede, Ambisiøs og Gnist

 Vi tilbyr

Til den rette kandidaten kan vi tilby muligheten til å være med på å bygge opp en helt ny satsning som har et stort utviklingspotensiale i Amedia. Miljøet preges av hyggelige og engasjerte kollegaer og en uformell tone. Selskapet holder til i nye moderne lokaler i Akersgata 34.

Spørsmål om stillingen?

Ønsker du mer informasjon om stillingen, ta kontakt med Leder Digitale Kjøp, Kathrine Saastad, på telefon 977 99 172

Søknadsfrist:

20. desember 2017

Søknad og CV sendes pr. epost:

kathrine.saastad@amedia.no

Søknad merkes:

KAM Bid Manager