Annonsebestilling og frister
Se bestillings- og materiellfrister for julen 2020/2021 her
Koronaviruset har snudd opp ned på alle deler av vår hverdag.
I en krisesituasjon er informasjonsbehovet i befolkningen særlig stort. Våre lokalaviser har nå ekstremt høy trafikk og har en kraftig økning i lesertallene. Redaksjonene våre jobber hver dag med å gi alle våre lesere oppdatert og relevant informasjon om sine lokalmiljøer og hva som skjer i samfunnet. Dette er bærebjelken i vår journalistikk og er en sentral del av samfunnsoppdraget til Amedia og lokalavisene. I disse tider er også informasjon fra annonsører til våre lesere kritisk viktig.
Generelle vilkår og betingelser for annonsering
Generelle vilkår og betingelser for annonsering i Amedia finner du her
Bestilling og materiell
Bestilling sendes på mail til kundesenteret:
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Det må ikke sendes materiell på denne mailadressen.
Husk å merke bestillingen med:
- Innrykksdato(er)
- Annonsørens navn
- Fakturaadresse
- Ønsket plassering
- Modulstørrelse
- Hvilke aviser bestillingen gjelder
- Vi må ha beskjed dersom det er flere ulike materiell til en bestilling
- Vi må også ha beskjed ved endringer i materiell
Alle ordrebestillinger og fakturareklamasjoner skal sendes til vår bestillingsmail:
Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Dersom man gjør om en bestilling av en samkjøringsannonse fra å ha likt materiell til ulikt materiell er dette å betrakte som en ny bestilling og det derfor bestillingsfristen og ikke materiellfristen som gjelder.
Materiell
Materiell sendes på NADA. Etter avtale kan materiell sendes til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Materiell sendes på NADA merket med:
- Referansetekst/rekvisisjonsnummer
- Innrykksdato
- Avisnavn
En fil pr. avis/avispakke. Ved ulikt materiell i avispakken, skal det sendes en fil pr. avis i pakken.
Materiell som sendes på mail skal merkes i emnefeltet med:
- Kundenavn
- Innrykksdato
- Avisnavn
- Oppgi ordrenummer hvis mulig
Ved materiellbytte, må det framgå tydelig i sendingen at det gjelder endring.
Frister aviser
- Bestillingsfrist er kl. 09.00 to virkedager før innrykksdato
- Materiellfrist for ferdigmateriell er kl. 16.00 to virkedager før innrykksdato
- Materiellfrist for forhandlerannonser kl. 10.00 to virkedager før innrykksdato
- Materiellfrist for uferdig materiell er kl. 10.00 tre virkedager før innrykksdato
Aviser med avvikende frister
Avis |
Bestillingsfrist |
Materiellfrist |
Nordstrands Blad | mandag kl.12.00 | tirsdag kl.12.00 |
Nordstrands Blad, stordistribusjon | fredag kl.12.00 | tirsdag kl.12.00 |
Vennesla Tidende, tirsdagsutgaven | torsdag kl.14.00 | mandag kl.09.00 |
Vennesla Tidende, fredagsutgaven | tirsdag kl.14.00 | torsdag kl.09.00 |
Svelviksposten | mandag kl.12.00 | tirsdag kl.15.00 |
Lierposten | mandag kl.12.00 | tirsdag kl.15.00 |
Sande Avis | mandag kl.09.00 | tirsdag kl.15.00 |
Budstikka | to virkedager før innrykk, kl 10.00 | to virkedager før innrykk, kl 13 |
Møre-Nytt | ingen avvik | to virkedager før innrykk, kl.10 |
Enebakk Avis | ingen avvik | tirsdag kl 12.00 |
Rakkestad Avis | ingen avvik | tirsdag kl 12.00 |
Vestby Avis | ingen avvik | tirsdag kl 12.00 |
Ås Avis | ingen avvik | tirsdag kl 12.00 |
Avbestillingsfrister
Annonser kan kanselleres innen kl. 09:00 to (2) virkedager før innrykk/publisering.
Ved ikke levert materiell eller avbestilling etter bestillingsfristens utløp belastes annonsen i sin helhet.
Ved avbestilling av spesialsider senere enn 7 dager før innrykk belastes bestiller med 50 % av brutto innrykkningsverdi.