Nyheter
50 prosent vil besøke kjøpesenteret sitt
… 45 prosent mener det er trygt – og 16 prosent mener det er utrygt
Klar tale fra direktør Christian Thu i Amedia: Du skal kreve kvalitet, innsikt og treffsikkerhet
Mediakjøperen skal være krevende ovenfor mediekanalene – og sørge for at han/hun får best mulig kommunikasjon og eksponering for sine medieinvesteringer. Ja, mediekjøperen skal kreve blant annet kvalitet, innsikt og treffsikkerhet.
Det skriver kommersiell direktør Christian Thu i Amedia.
Kraftig oppgang i lokalavislesingen
Det norske folk bruker mer tid på lesing av lokalaviser nå under korona-situasjonen enn vanlig. 27 prosent av lokalavis-lesere sier i en fersk undersøkelse at de bruker mer tid på papiravisen nå enn tidligere.
Geelmuyden Kiese helt til topps i «Tett På»
Med en reklamekampanje for Sparebankstiftelsen DNB vant Geelmuyden Kiese Amedia Markeds reklamekonkurranse «Tett På» for 2019. Kampanjen ble vinner av tertial nummer tre – og gikk like godt til topps når status for hele 2019 skulle ferdiggjøres.
Seier til Marvelous-duo i Gulltusjen 2020
Det ble duoen Vincent Placht og Maria Maaneskiold fra byrået Marvelous som gikk helt til topps i byråklassen i årets utgave av Gulltusjen som arrangeres av Amedia Salg og Marked. Westerdals-studentene Simen Elverhøy og Baard Røthe vant studentklassen
Reklametalenter kjemper for Cannes-tur
142 unge og kreative skal 26. februar kjempe for å få to billetter til Young Lions Print i Cannes eller et premiebeløp på 20 000 kroner. Først må teamet på to vinne Amedia Salg og Markeds konkurranse Gulltusjen i en av to kategorier. Totalt 71 team konkurrerer om premiene.
Amedia ansetter to nye direktører
Amedia Salg og Marked ansetter Lasse Fosshaug (32) som digital direktør, mens Anders Heli (35) går inn i stillingen som direktør for digitale betjeningsløsninger. Begge rekrutteringene er interne.
Geelmuyden Kiese vant «Tett På»
Med en reklamekampanje for Sparebankstiftelsen DNB vant Geelmuyden Kiese Amedia Markeds reklamekonkurranse «Tett På» for 3. tertial 2019.
HyperRedink vant «Tett På» med «Jakten på historiene»
Med en reklamekampanje for Telia vant HyperRedink Amedia Markeds reklamekonkurranse «Tett På» for 2. tertial 2019.
Alexander Reklamebyrå vant 1.tertial av «Tett På»
Med en kampanje for MIX er det Alexander Reklamebyrå som vinner det første teritale i Amedia Marked sin reklamekonkurranse «Tett På» 2019.
Amedia og Aller lanserer DIAR
Amedia og Aller Media oppretter en ny markedsplass for norske annonsører og blir en av de største aktørene i det digitale annonsemarkedet i Norge. Med selskapet DIAR vil de to mediekonsernene i fellesskap etablere et tilbud som øker konkurransen om annonsekronene og gir annonsørene et reelt alternativ til de store internasjonale aktøren
Amedia vil øke innsikten med nye rapporter
Amedia lanserer denne måneden et nytt verktøy for kampanjedokumentasjon i annonsemarkedet. Annonsører kan nå få merinnsikt om hvem som faktisk blir eksponert for deres annonser. Den innsikten Amedia nå tilbyr vekker internasjonal oppsikt.
Vinnere av Gulltusjen 2019
Martin Abbedissen Fauskanger og Mateus Porto Hopland fra reklamebyrået Good Morning gikk helt til topps i kategorien for reklamebyråer under Gulltusjen 2019 i regi av Amedia Salg og Marked. De reiser dermed til Cannes for å representere Norge i Young Lions Print.
120 unge kreative klare for årets Gulltusjen
Hele 120 deltakere er nå klare for å konkurrere i Gulltusjen som arrangeres på Westerdals, Høyskolen Kristiania den 28.februar.