120 unge kreative klare for årets Gulltusjen

    Publisert: 25. februar 2019

    Hele 120 deltakere er nå klare for å konkurrere i Gulltusjen som arrangeres på Westerdals, Høyskolen Kristiania den 28.februar.

    Pressemelding Gulltusjen 2019

    Hele 120 deltakere er nå klare for å konkurrere i Gulltusjen som arrangeres på Westerdals, Høyskolen Kristiania den 28.februar.

    Gulltusjen er en idekonkurranse for alle student- og kreatørteam under 30 år. Teamene må bestå av to personer og det er papirannonsen som står i fokus.

    Konkurransen går ut på at alle teamene får i oppgave å skissere en avisannonse for et gitt case/produkt i løpet av seks timer, kun ved hjelp av tusj og papir. Teamet som kommer opp med den beste ideen vinner.

    Gulltusjen arrangeres for femte året på rad i samarbeid med CAPA, Norges representant for Young Lions og Westerdals, Høyskolen Kristiania.

    Den beste ideen vinner

    Det konkurreres i to kategorier, en for studenter og en for reklamebyråansatte. Det kåres dermed også to vinnere.

    Studenteamet som vinner, premieres med 20 000 kroner. Teamet som vinner i kategorien for reklamebyråer representerer Norge i Young Lions Print i Cannes 16.-19.juni. For å kunne delta i denne kategorien må man være 30 år eller yngre og være fast ansatt i et byrå som jobber med kreativitet og kommunikasjon.

    Årets jury består av Espen Haugen fra Kitchen, Kim Gothard Taanevig fra Maverix, Knut Røse fra Schjærven reklamebyrå og Marie Sundling fra Amedia Salg og Marked. 

    «Gulltusjen er konkurranse hvor papirannonsen og kreativitet settes i fokus. Det er viktig for oss at yngre kreatører blir bevisste på avis som mediekanal, hvilke muligheter som foreligger og ikke minst hvilken effekt bruk av printmediet gir», sier leder for strategi, marked og kompetanse Marie Sundling.

    I fjor var det Hanna Hereid Ringheim og Ingrid Serine Hvidsten fra Westerdals som vant i kategorien for studenter. I kategorien for reklamebyråansatte var det Anna Berg Gjendem og Jens Bjørklund fra Anorak som stakk av med seieren.

    Bilde: Marie Sundling, leder for strategi, marked og kompetanse.

    For ytterligere informasjon, ta kontakt med prosjektkoordinator Marthe Bergly Pettersen i Amedia Salg og Marked på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller på mobil 971 15 740

    Design og utvikling av Bonefish.no