Alexander Reklamebyrå vant 1.tertial av «Tett På»

MIX STRAUME

Med en kampanje for MIX er det Alexander Reklamebyrå som vinner det første tertiale i Amedia Marked sin reklamekonkurranse «Tett På» 2019.

«Tett På» er en konkurranse som kårer den beste reklamen i Amedia Markeds lokale medier. Hvert tertial kåres en vinner – i tillegg kåres en totalvinner ved årets slutt.

Med en meget lokal styrt kampanje ønsket MIX å fortelle folk rundt alle deres 130 MIX-butikker at de er den lokale isbutikken, og at de tilbyr alt av softis, kuleis, milkshakes, frapper, smoothies og småis. Kampanjen var live i mars og det kreative uttaket var å vise målgruppen at man allerede da kunne begynne å hygge seg med sommerlige aktiviteter som å stå på vannski, spille volleyball eller kjøpe seg en is eller milkshake.

Kampanjen skulle nå alle i alderen 18 – 60 år. De yngste gjennom sosiale medier og de eldre via dynamiske display- og printannonser i lokalaviser hvor en MIX-butikk holder til.

-Vi i MIX har sett og erfart at nordmenn vil ha is hele året. Da må vi i MIX gi dem det, selv om det er mars, skiføre og minus 20 grader ute. Derfor lagde vi kampanjen Isbutikken er åpen allerede i mars, sier AD Line Aas i Alexander Reklamebyrå. 

-Vi vil gjerne rette en stor takk til alle folka i MIX som var med på å gjøre denne kampanjen så personlig og lokal som mulig. Uten de så hadde dette bare blitt en vanlig kampanje som ikke hadde blitt så godt lagt merke til i det lokale miljøet, sier markedsansvarlig i MIX Lena Nydal Vidnes.

Kampanjen var å se i Amedia Marked sine lokalaviser samt Facebook, Instagram og Snapchat.

Christine Aannerud i juryen har følgende å si om vinnerbidraget: Dette er både en kreativ og lokal kampanje som bruker Amedia Marked sine flater på en effektiv måte og dermed når en solid dekning mot en bred målgruppe. Gratulerer til Alexander Reklamebyrå!

Vinnerteamet består av Marius Wold (konsulent), Line Aas (AD) og Ying Hau (kreativ leder).

I prisens kriterier står det blant annet at bidragene skal være lokalt forankret og godt fortalt til lokalsamfunnet. Konkurransen er åpen for kampanjer både på print og digitalt, samt reklamebyråer, kreatører og kreative team har anledning til å delta.  

I juryen sitter juryleder Magnus Høgberg Hansen fra Anorak, Christian Bråthen-Nordland fra S&B-N, Knut Røse fra Schjærven og Christine Aannerud fra Amedia Marked.

Årets vinnerteam blir premiert med en tur til New York og Advertising Week i 2020. Vinneren offentliggjøres på Gullblyanten 2020.

Bilde 2: Utdrag fra kampanjen (Annonse fra MIX Straume)

For mer informasjon ta kontakt med prosjektkoordinator Marthe Bergly Pettersen i Amedia Marked på marthe.pettersen@amedia.no eller 97 11 57 40