Amedia ansetter to nye direktører

Amedia ansetter to nye direktører

 

Amedia Salg og Marked ansetter Lasse Fosshaug (32) som digital direktør, mens Anders Heli (35) går inn i stillingen som direktør for digitale betjeningsløsninger. Begge rekrutteringene er interne.

- Dette er ansettelser som styrker oss ytterligere i den digitale satsingen vår. Vi har lagt bak oss et svært godt digitalt 2019, og går offensivt ut i det nye året, sier konserndirektør Victoria Schultz hos Amedia Salg og Marked.

Da Karl Espen Iversen sluttet sist høst som direktør for området «yield» valgte Amedia Salg og Marked å gjøre endringer i organiseringen. Dermed ble det to nye direktørstillinger.

- Lasse skal sikre vekst på digitale inntekter gjennom effektiv forvaltning av det digitale annonse varelageret og våre programmatiske løsninger. Vi skal sikre enkle og effektive betjeningsløsninger for våre kunder. Vi skal slå markedet på kundedialog og med effektive betjeningsløsninger. Når du kombinerer hyggelig og særs kompetente selgere med gode og effektive annonseløsninger, så er valget enkelt, sier Victoria Schultz.

Lasse Fosshaug har fått ansvaret for strategi samt forvaltning av det digitale varelageret hos Amedia Salg og Marked. Han får også ansvaret for «adops», «traffic»-funksjoner samt tilhørende teknologi.

Fosshaug har tidligere også jobbet som Brand manager i Betsafe på Malta. I fire år har Fosshaug jobbet hos Amedia med å utvikle det programmatiske produktet samt salget. Av utdanning er han Bachelor i markedskommunikasjon og master i strategisk merkevareledelse fra BI.

- Vi har hatt en formidabel programmatisk vekst de siste tre årene – og her har Lasse Fosshaug vært en veldig viktig bidragsyter. Med ham i spissen skal vi nå ta neste steg for å sikre vekst i den digitale omsetningen hos Amedia, sier Victoria Schultz.

Lasse Fosshaug gleder seg til å ta fatt på nye arbeidsoppgaver.
- Jeg kjenner Amedia-organisasjonen veldig godt – også en del av oppgavene som jeg nå får ansvaret for. Så helt nytt blir det ikke, men dette er en bransje i evig forandring, så jeg gleder meg til å ta tak på hvordan Amedia skal utvikle seg for å tilpasse seg fremtiden, sier Lasse Fosshaug.

Anders Heli har jobbet i mediebransjen siden 2012. Da jobbet han som Audience targeting manager i Webtraffic før turen gikk til Schibsted Norge Annonse. I Schibsted jobbet han som Data and Audience Manager og som Business Developer Programmatic. I 2018 gikk han til Amedia som leder for Amedias digitale kjøp før han nå starter som ny direktør for betjeningsløsninger hos Amedia Salg og Marked.

Heli har en mastergrad i innovasjon og Entreprenørskap fra BI og en Bachelorgrad i sosiologi fra Universitetet i Oslo.

- Dette ser jeg frem til. Amedia er på offensiven – og det har skjedd mye positivt i selskapet de seneste årene, ikke minst i forhold til digital utvikling, sier Anders Heli.

- Anders har vært instrumentell i arbeidet med å videreutvikle Amedias tjenesteportefølje i lokalmarkedet. Han har stort engasjement for digital forretningsutvikling og dette i kombinasjon med et godt kommersielt hode er jeg sikker på at vi kan ta ytterligere nye steg. Vi vet hva Anders Heli står for, sier Victoria Schultz.



For mer informasjon, konserndirektør Victoria Schultz i Amedia Salg og Marked på mobil 948 13 352 eller mail victoria.schultz@amedia.no, Anders Heli på 920 19 934 og anders.heli@amedia.no, eller Lasse Fosshaug på 932 46 456 og lasse.fosshaug@amedia.no.


BILDE: Konserndirektør Victoria Schultz i Amedia Salg og Marked (t.v.) har rekruttert to nye direktører. I midten Anders Heli som går inn som direktør for digitale betjeningsløsninger og til høyre Lasse Fosshaug som starter som digital direktør.