Geelmuyden Kiese vant «Tett På»

Geelmuyden Kiese vant «Tett På»

Med en reklamekampanje for Sparebankstiftelsen DNB vant Geelmuyden Kiese Amedia Markeds reklamekonkurranse «Tett På» for 3. tertial 2019.

«Tett På» er en konkurranse som kårer den beste reklamen i Amedia Markeds lokale medier. Hvert tertial kåres en vinner – i tillegg kåres en totalvinner ved årets slutt.

Sparebankstiftelsen DNB er en uavhengig stiftelse som gir støtte til allmennyttige tiltak. Siden 2002 har stiftelsen gitt støtte til nærmere 8 000 prosjekter som skaper engasjement, involverer frivillige og gir et positivt bidrag til barn og unge.

Sparebankstiftelsen DNB ønsker at flere organisasjoner og foreninger på Østlandet skal vite at det er mulig å søke støtte hos dem. For å øke antallet relevante søknader var det viktig for byrået Geelmuyden Kiese å enkelt kommunisere hva man kan søke om og hvilke tiltak som støttes.

Kampanjen skulle inspirere lag og foreninger til å sette i gang prosjekter som kan skape glede i deres nærmiljø. Gjennom flere kampanjer har Geelmuyden Kiese bidratt til å synliggjøre virkelige, lokale prosjekter som har blitt realisert med midler fra Sparebankstiftelsen DNB.

Sykkelklubb

- Grunnet fokuset på fellesskap og nærmiljø har Amedia vært en svært viktig kanal for kampanjens suksess, både på print og digitalt, sier Hanna Rolland Sverdrup, Art Director i Geelmuyden Kiese.

Annonsene og reklamefilmene har vært geografisk målrettet for å treffe personer som har kjennskap til ulike tiltak i nærmiljøet. Kampanjen har derfor vært både lokal og regional i form og innhold.

Etter kampanjen som ble kjørt i perioden 01.07.2019 – 30.08.2019, økte brukere på landingssiden med 30 % og antall søknader gikk opp med 24 %.

- Å lage en kampanje som skal i lokale medier gjør at man må tenke mye nærere og virkelig bli kjent med lokalmiljøer. Vi har fått oppleve den norske frivilligheten på nært hold. Det er imponerende mange fine initiativer og ildsjeler på Østlandet, og det har vært en fornøyelse å få vise frem engasjementet. Vi vet hvor viktig disse prosjektene er for menneskene som benytter seg av dem, noe som gjør denne prisen ekstra stas å vinne, sier Hanna Rolland Sverdrup.

Begrunnelse

I juryens begrunnelse står det følgende:
«Vinneren av tredje tertial kommuniserer fellesskap og nærmiljø med følelsesladde og engasjerende annonser. Annonsene er fint tilpasset de ulike kanalene. Gratulerer til Geelmuyden Kiese og Sparebankstiftelsen DNB».

Bak vinnerkampanjen fra tredje tertial står følgende team: 

Hanna Rolland Sverdrup (Art Director), Erik Lysø (Tekstforfatter), Ada Lea (Digital rådgiver), Paal Nygaard (Digital rådgiver), Anette Sandbu (Produsent), Lisa Canneaux (Prosjektleder) og Hans Geelmuyden (Kundeansvarlig). Involverte hos Sparebankstiftelsen DNB var Marit Fagnastøl (Kommunikasjonssjef) og André Støylen (Administrerende direktør).

Kriteriene

I kriteriene til prisen står det blant annet at bidragene skal være lokalt forankret og godt fortalt til lokalsamfunnet. Konkurransen er åpen for kampanjer både på print og digitalt, og reklamebyråer, kreatører og kreative team har anledning til å delta.

Juryen

I juryen sitter juryleder Magnus Høgberg Hansen fra Anorak, Christian Bråthen-Nordland fra S & B-N, Knut Røse i Schjærven reklamebyrå og Christine Aannerud fra Amedia Marked.

Premie

Årets vinnerteam blir premiert med en tur til New York og Advertising Week i 2020. Vinneren offentliggjøres på Gullblyanten i mars.

Tilleggsinformasjon

Amedia Salg og Marked gjør oppmerksom på at Sparebankstiftelsen DNB i 2016 sto bak oppkjøpet av Amedia-konsernet og da opprettet Amediastiftelsen som nå eier Amedia.

Foto: Deler av vinnerteamet, fra venstre: Anette Sandbu, Ada Lea, Hans Geelmuyden, Hanna Rolland Sverdrup, Paal Nygaard og Lisa Canneaux.

Bilde 2: En av annonsene fra kampanjen

For mer informasjon, kontakt leder for marked og kommunikasjon Anette F. Gulbrandsen i Amedia Marked på anette.gulbrandsen@amedia.no eller mobil 958 46 003.