Vinnere av Gulltusjen til Cannes

    Publisert: 18. mars 2016

    Gulltusjen (tidligere Best Y.E.T.) er en idékonkurranse for alle student- og kreatørteam under 30 år. Teamene må bestå av to personer og det er papirannonsen som står i fokus.

    Gulltusjen (tidligere Best Y.E.T.) er en idékonkurranse for alle student- og kreatørteam under 30 år. Teamene må bestå av to personer og det er papirannonsen som står i fokus.

    27.april klokken 14.00 blir teamene briefet hos Westerdals Oslo ACT, og redskapene deltakerne har til rådighet er tusj og papir.

    Det er den beste idéen som vinner og vinnerteamet blir denne gangen sendt til Cannes Lions. Det er to alternativer til førstepremien basert på om vinnerteamet er i fast jobb eller ikke. Er vinnerteamet fra et reklamebyrå vil de representere Norge i Young Lions Print. Er det studenter som går av med seieren vil de få oppleve Cannes Lions 17.-21. juni.

    Amedia Marked sto som arrangør av konkurransen for første gang i fjor. Det var da 120 deltakere med i konkurransen.

    «Amedia Marked har det absolutt største nettverket av aviser i Norge. Det er viktig for oss at yngre kreatører blir bevisste på avis som mediekanal, hvilke muligheter som foreligger og ikke minst hvilken effekt brukt av printmediet gir. Med en konkurranse som Gulltusjen setter vi papirannonsen i fokus», sier leder for produkt, marked og analyse, Marie Sundling fra Amedia Marked.

    «Det er svært gledelig at vi er i posisjon til å sende et team til Young Lions Print igjen. I selve festivalen har Norge fått et svært magert utbytte i print-kategorien de siste årene, vi har nesten ikke møtt opp på startstreken en gang. Derfor er det flott at vi kan stimulere unge kreatører til å tenke kreativt også innenfor en avisannonses rammer», sier Norges representanter for Cannes Lions, Gareth Williams fra CAPA og Espen Strand Henriksen.

    Juryen består av følgende: tekstforfatter Øistein Markus Holm fra Anorak, kreatør Alexander Gjersøe fra SMFB, kreatør Kim Gothard Taanevig fra Hyper og Marie Sundling fra Amedia Marked.

    Les mer om konkurransen her: amediamarked.no/gulltusjen

     

    For mer informasjon, kontakt kommunikasjonsansvarlig Anette Færevik Gulbrandsen i Amedia Salg og Marked AS på 958 46003 eller Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. og/eller leder for produkt, marked og analyse, Marie Sundling, i Amedia Salg og Marked AS på 995 43151 eller Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

    Design og utvikling av Bonefish.no